domingo, 8 de noviembre de 2020

INGLÉS 3º e 4º PRIMARIA

 

HOW IS THE WEATHER ?  AND WHAT ARE YOU WEARING ?

I- Watch the videos and sing these songs :

 A-How is the weather ?

 

B- Watch and learn the different types of weather .

 

C-The weather song.

 

E- Hurry Up !


 

 

F-The seasons Song :

 

 



G- What are you wearing ?

 


 

II- Do these activities . Then click on Finished / Terminado and Send  to your teacher .

My E-mail adress is  :evamaria.perez@edu.xunta.gal

 

a-What´s the weather like . Drag and drop.

Attention, please ! 

Sneakers = Trainers (zapatillas , deportivas )

Vest = Chaleco.
 

b-How´s the weather ?


c- Clothes . What are you wearing ? Read and match.


d- Weather and clothes .What are you wearing ? Listen and match.




 e- What are you wearing ? Look , read and write .

 



f- Clothes , weather and seasons.


 

 

 

INGLÉS 4º, 5º E 6º DE INFANTIL

 

       LET´S SING , DANCE AND PLAY !

- Click on the videos to watch them. Move around and enjoy singing , dancing and playing with your fami

  - Pincha nos vídeos para velos . Móvete e disfruta cantando, bailando e xogando coa túa familia.

 

1-Good morning song :


 

2-Hello song : 


 

3-Rainbow colour song :


 

4-What colour is it  song :


 

 5- Shapes song :



 6- Five little monkeys song :



                       

                   PLAY WITH YOUR FAMILY !

 

7- Ten in the bed :


 8-Hide and Seek :

                     

 

9- I love my white shoes :

                  


10- Do you like ... ?








INGLÉS 1º E 2º PRIMARIA

                LEARN ABOUT SCHOOL OBJECTS AND HOUSE 

 

I- Click on the videos to watch them and sing the songs :

A- School Supplies 1:


 B-School Supplies 2 :

 

C-What´s in my schoolbag ? Listen and repeat the school supplies vocabulary :


 

D-Let´s Clean Up :

 

E- House parts :

 

 

F- House song :

 

G-Where is it :On , in , under :


 

H-Where is it : In front of , behind , between :


 


II-Click on the activities and do them . Then send them to my E-mail adress : evamaria.perez@edu.xunta.gal

a- School Supplies :Watch and answer .

 

 

 b- School Supplies  : Drag and drop:



 c-Match the pictures with the numbers :

 

d-Welcome to my house :

 


e- Look for the words . Then match the pictures and the words.


 



 

TAREFAS SEMANAIS 9-13 NOVEMBRO-4º PRIMARIA

Ola  a todas e todos os que estades na casa. Unha semana máis, no blogue atoparedes as actividades de varias asignaturas. Logo, na Aula Virtual encontaredes as de Ciencias Sociais (Investigamos sobre un río galego) e Ciencias Naturais (1º experimento do Mes da Ciencia: "O óso de goma")
Consultádeme por mail todas as dudas que teñades no meu enderezo:


LENGUA CASTELLANA

Repasamos las páginas 26 y 27 sobre las partes de la oración: sujeto y predicado.
Hacemos una ficha muy divertida en la que cambiaremos los predicados y los sujetos para construir oraciones disparatadas (clica aquí)

Ahora haz un diario en el que escribas las cosas que haces en casa ahora que no puedes venir al colegio, usando oraciones que tengan un sujeto y un predicado ( como mínimo, 10 oraciones). Recuerda separar las oraciones entre sí usando punto y seguido. 

Palabras sinónimas y antónimas (pág. 28 y 29)
Haz los ejercicios.


MATEMÁTICAS

Seguimos a vueltas con la multiplicación. ¿Ya has repasado las tablas?

Ahora repasa las páginas 30, 31,32 y 33 y haz los ejercicios.

LINGUA GALEGA

Le a información sobre os petróglifos da páxina 18 e resposta ás preguntas. Logo busca fotos doutros petróglifos en Internet e intenta debuxalos na túa libreta.

Facemos os exercicios de repaso das páxinas 20  e 21.

Facemos a lectura das páxinas 22 e 23 e buscamos no dicionario as palabras que non coñezamos (anótaas na libreta)


PLÁSTICA

En un folio o cartulina, haz un dibujo en el centro de algún elemento natural propio del otoño (una hoja, un árbol, una castalla,...), coloréala y repásala con un rotulador oscuro. Luego, recorta triángulos de papel o cartulina de colores cálidos (rojo, amarillo, naranja, marrón,...) y rodea tu dibujo de triángulos como si fuera un mosaico. Así: